Otse põhisisu juurde

Hindamiskorraldus ja õppekorralduse muutus

Koolijuht Ene Tannbergi sõnul lähtub MHG uuendusprotsessis põhimõttest, et muutus algab hindamisest.
Hindamise aluseks olevad väärtused ja põhimõtted on kõigis algklassides kogu aeg nähtaval.

Tööprotsessi kirjeldus klassiuksel.

Õppija profiil vol 1 tahvlil.
Õppija profiil vol 2 ja klassi reeglid tahvlil.

Seintele saab välja panna ka enesehindamisvahendeid. Pildil näha olevat enesehindamisvahendit kasutatakse järgmiselt: tunni alguses määratleb iga laps pesulõksuga oma algpunkti ning tunni käigus liigutab ta pesupulka vastavalt oma progressile ise või teeb seda õpetaja. Enamasti jõuavad lapsed tulemuseni "Super student".
Kergelt teisaldatav enesehindamisvahend, mida kasutas mööda maja rändav rahvusvaheline klass. 
Hindamine

MHG hindab põhikooli õpilasi kokkuvõtvalt kaks korda aastas: 1.-4. klassi kirjeldava sõnalise hinnanguga ja 5.-9. klassi kokkuvõtva hindega.


1.-4. klasside sõnaline hinnang põhineb ainepädevuste lahtikirjutusel:

Tabel 1. 2. klassi ainepädevused
Ainepädevused on omakorda lahti kirjutatud hindamismudeliks:
Tabel 2. 1. klassi ainepädevuste lahtikirjutusel põhinev hindamismudel.
Stuudiumisse on sisestatud Tabelis 2 kirjas olevad sõnastused ning õpetaja valib linnukesega sobiva taseme sõnastuse hinnangu tunnistusele kandmiseks. Hinnangut saab soovi korral vaba tekstiga täiendada.

Samamoodi on lahti kirjutatud ja Stuudiumisse sisestatud üldpädevuste hinnangud:
Tabel 3. Sama hindamismudel peaks kehtima 1.-4. klassile.

Kooliaasta lõpus saab iga 1.-3. klassi õpilane lisaks tunnistusele sotsiaalseid oskuseid kajastava tunnustuskirja. Tegu on ühtse vormistusega kiituskirjaga, millel lapse kohta sobiva lõpuga lause: "Sellel õppeaastal oled olnud .."

5.-7. klassi hindamises on kasutuses 7-palliline skaala, kus nii 5, 6 kui 7 teisenduvad 5-palli skaalas hindeks 5.  
Seejuures jooksev tagasiside väljendub protsentides, punktides või sõnalises tagasisides ja selles numbrilist hindamist ei kasutata.

Iga õppeteema lõpus sooritab õpilane kokkuvõtva töö, mis hindab õpilase taset ühes või mitmes ainegrupi hindamiskriteeriumis. Kokkuvõtvat tööd sooritab iga õpilane ühe korra. Sooritus kirjeldab ja hindab õpilase teadmiste, oskuste ja mõistmise taset konkreetsel ajahetkel.  

Igas ainegrupis on neli kriteeriumi (A, B, C, D) ning maksimaalselt on võimalik iga kriteeriumi eest saada 8 punkti. Iga kriteeriumi hinnatakse igas ainegrupis vähemalt kaks korda õppeaastas. Hindamiskriteeriumid A, B, C, D on võrdse kaaluga.
( http://mhg.tartu.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=416&Itemid=368 )

Hindamiskriteeriumid lahtikirjutatuna on:
A - teadmine, mõistmine
B - uurimine
C - edastamine
D - kriitiline mõtlemine 

Sõltuvalt ainest võivad kriteeriumite sõnastused veidi varieeruda, näiteks eesti keeles:
A - analüüs
B - struktuur
C - tekstiloome
D - keelekasutus 

Kokkuvõtvad hinded (1-7) poolaasta ja aasta lõpus kujunevad teemade lõpus tehtud kokkuvõtvate tööde eest saadud punktisummade liitmisel ehk siis: 4 kriteeriumit * igaühes 2 hindamist * max 8 punkti = max 64 punkti (hinne 7).

 Kuna igas tsüklis hinnatakse ühte kuni kolme kriteeriumit, (tavaliselt kahte) siis nende kriteeriumite õpetamisele ka keskendutakse. Seega toimub õppetöö planeerimine tagurpidises järjekorras: kõigepealt pannakse paika kokkuvõtva töö sisu, siis selleni viiv õppesisu ja kõige viimasena püstitatakse teemat sissejuhtav küsimus või väide.

 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Miina Härma Gümnaasiumi üldinfo ja töökorraldus

Miina Härma Gümnaasium (MHG) asub Tartus ja on ajaloos esimene eesti õppekeelega keskkool, mis asutati 1906 Eesti Noorsoo Kasvatuse Seltsi (ENKS) I järgu Tütarlaste Koolina. Kooli asutajateks olid Jaan Tõnisson, Oskar Kallas ja Peeter Põld. ( http://entsyklopeedia.ee/artikkel/miina_h%C3%A4rma_g%C3%BCmnaasium ).  Kool on nime saanud Eesti esimese naishelilooja ja koorijuhi Miina Härma järgi, kes töötas koolis muusikaõpetajana 1917-1941. MHG on ainus eestikeelne munitsipaalkool Tartus, mis õpetab lapsi 1.-12. klassini. EHISe andmetel õppis 2017. a detsembris kogu koolis 829 õpilast, neist 1.-6. klassis 331 õpilast. Põhikooliosas on 2 eestikeelset paralleelklassi + ingliskeelne rahvusvaheline klass, gümnaasiumis on 3 paralleelklassi. Kool on ajalooliselt alates 1. klassist inglise keele süvaõppega. Kogu koolis on kasutuses International Baccalaureate (IB) õppekava ja selle aasta seisuga on kõik kolm taset ametlikult atesteeritud. Algklassid ehk PYP ning gümnaasium ehk DP ...

Tunnivaatlused

Vaatlesin kokku 5 tundi: * 6. klass eesti keel, õp Jana K * 3.-4. rahvusvaheline klass loodusõpetus, õp Kaia-Maria E * 3. klass loodusõpetus, õp Teeli R * 5. klass matemaatika, õp Signe K * 5. klass ajalugu, õp Terje H Matemaatikas toimus klassikaline frontaal- ja individuaaltöö ehk tööks harjutamise tund. Töö toimus asenduspinnal keemiaklassis ning lauad olid fikseeritud pikkadesse ridadesse. Eesti keeles tehti algustähe ja infootsingu harjutust gruppides, kuid tegu oli samuti klassikalise oskuste harjutamise tunniga. Ruumis olid klassikalise paigutusega ridades kahesed lauad ning grupid moodustas õpetaja laudade järjekorra alusel. Rahustav ja lohutav oli näha, et ka valitud õpilastega 5.-6. klassides on tunnis jutustamine ja tööle keskendumine probleemiks. Eesti keele tund Ajaloos oli kasutuses pööratud klassiruumi meetod ehk lapsed olid kodus uue osa ise läbi lugenud ning klassis toimus küsimuste-vastuste vormis arutelu, millele järgnes individuaalne töö tööv...